پروفسور بهرام عکاشه استاد زلزله شناسی کشور و پدر علم ژئوفیزیک ایران
پروفسور بهرام عکاشه استاد زلزله شناسی کشور و پدر علم ژئوفیزیک ایران
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

پروفسور بهرام عکاشه استاد زلزله شناسی کشور و پدر علم ژئوفیزیک ایران

  

 

 

 

در سال 1315هجری شمسی در شهر مسجد سلیمان به دنیا آمد. پس از گذارندن دبستان و دبیرستان در زادگاه و اهواز در خرداد 1334 موفق به دریافت دیپلم ریاضی (رتبه اول) از دبیرستان دکتر حسابی شد. در مهر ماه همان سال تحصیلی فیزیک را در دانشگاه تهران شروع کرد و پس از اخذ لیسانس در خرداد 1338 در دی ماه همان سال به عنوان دانشجوی بورسیه مبادله ای عازم آلمان گردید. پس از گذراندن دوره های زبان در بهار 1339 در دانشگاه صنعتی اشتوتگارت به تحصیل فیزیک و ژئو فیزیک مشغول شد و دروس مقدماتی زلزله شناسی را نزد پروفسور هیلر (همکار سابق پروفسور گوتنبرگ رئیس مؤسسه ژئوفیزیک فرانکفورت و پروفسور اینشتن رئیس مؤسسه فیزیک در برلین) گذراند.
با بازنشسته شدن پروفسور هیلر تحصیلات خود را نزد شاگرد ایشان پروفسور برگهمر در شهر فرانکفورت ادامه داد. جایی که که تحصیلات فوق لیسانس و دکترای خود را (با گذراندن دروس فیزیک، ژئوفیزیک، زمین شناسی و هواشناسی) به انجام رساند. و در پاییز 1348 درجه دکترای ژئوفیزیک اخذ نموده و چند ماه بعد برای خدمت به کشور بازگشت و کار خود را در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شروع کرد.
با تحریر چندین مقاله در خارج و داخل کشور، برنده بهترین مقاله علوم زمین، ترجمه کتابی در زمینه اکتشافات ژئوفیزیکی در 1354 به دانشیاری ارتقاء یافت و با ادامه ی تدریس و تحقیق و انتشار مقاله ها و ایراد سخنرانی ها در مجامع علمی بین المللی و شرکت در دوره های کوتاه مدت در امریکا و اروپا در 1364 به درجه ی استادی دانشگاه تهران نائل آمد. از آن زمان تاکنون ضمن تدریس در دانشگاه های کشور و هدایت پایان نامه های دانشجویان به تحقیقات خود (طرح های قراردادی، مصوب، آزاد، مشغله موظف) ادامه می دهد.

منبع: کتاب مبانی ژئوفیزیک نوشته ی پروفسور عکاشه.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: